lördag 19 februari 2011

Second hand-runda

Gårdagskvällen med gubben, som innehöll restaurangbesök, David Batra och en sen kvällsfika på café var inte en besvikelse någonstans. Möjligtvis för att kvällen tog slut mycket fortare än jag hade hoppats på. Trots att jag försökte hålla mig pigg och vaken så är småbarnsförälderströttheten inte så lätt att komma ifrån. Inte helt oväntat var det också skämten som berörde just det ämnet jag skrattade mest åt. Stundvis skrattade jag så mycket att jag nästan trillade av stolen. Skönt att få slappna av och inte ha ansvar för någon annan än sig själv emellanåt. Vi får bara se till att det händer lite oftare!

Lite sovmorgon blev det idag och resten av dagen spenderades i stan med föräldrarna. En snabbtitt hos svärföräldrarna hann vi med, en second hand-runda, lite lunch såklart, två fikapauser och ett besök på Ikea. Sen var det bara att åka hem och fixa kvällsmat, lägga ungarna och nu sitter jag här vid datorn i väntan på att de ska somna.

Några fynd på Second hand blev det.
Dottern har sagt länge att hon vill ha "örhängor". Vi hittade ett par för 5 kr på Erikshjälpen i Huskvarna, där vi också hittade denna förvaring med nyckelring till dem för 10 kr.
Jag hittade också ett par örhängen till mig (10 kr) och en blå scarf (20 kr). Jag kommer förmodligen att använda scarfen som någon slags inredning snarare än att ha den på mig.
Den här fina gardinen (25 kr) hittade jag också på Erikshjälpen. Jag tänkte att barnen kunde ha den som slöja till utklädningskläderna, om jag inte kommer på att den skulle passa väldigt bra i något av våra fönster.
På SAM-hjälp i Jönköping hittade jag en ljuslykta (15 kr) till gröna rummet. Tanken är att vi någon gång ska tapetsera om där och måla dörrfodren vita. Det är bara det att i vissa fall tar det väldigt lång tid för oss att omvandla tanke till handling...
I samma affär såg jag två blomlådor för 20 kr st som jag inte kunde motstå att köpa. Min tanke med dem är att så örtkryddor i dem till våren.
Anledningen till att vi åkte till stan från början var att jag ville hitta en hylla i teak, ungefär 20 cm djup, att ha i rosa rummet. Kanske en gammal stringhylla eller något annat gammalt fint. Men det kunde jag ju drömma om. Inte ens på Ikea fanns det något som föll mig i smaken. Får nog bli att leta på Blocket.se i stället.

Men jag deppar inte ihop för det. Nu har nog barnen somnat och jag ska inom kort inta soffläge. Ikväll tar jag ledigt från träningen.

Ha en fin kväll!

9 kommentarer:

Maria i Falkenberg sa...

Tack för idag!
Jag läste i HN om Gormetmorsans blogg http://gourmetmorsan.blogspot.com/. Har du läst den?
Sen stod det i bloggen Jag blommar om en stringhylla för några dagar sedan http://jagblommar.blogspot.com/

Barnens Hjältar sa...

Det där med tanke till handling gäller även i detta hus :P
Det tar sin gilla gång men det gå inte ha bråttom, Rom byggdes inte på en dag :-)

Emilia sa...

Vilka fina fynd ;-)

Barnens Hjältar sa...

Ja, jag har också hört det, när huset är klart är äktenskapet slut :P
Till och med vår inhyrda elektriker sa det för några år sen ..
Hoppas nu ni får en fin söndag. Barnen är redan piggare som tur är. Ser lite bleka ut men är pigga och glada!

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Fina fynd du hade gjort på loppis.
Gamla saker passar bra i äldre hus.
Det är kul att titta på blocket och tradera efter saker som man letar efter och där kan man göra riktiga fynd ibland.
Kram Anette

Yohanna i Las Palmas sa...

Fina fynd. Jag lägger till dig i listan och återkommer med sammanställningen.

Hälsningar
Yohanna

Yohanna i Las Palmas sa...

God afton!
Nu ligger sammanställningen av shoppingen ute:
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/november/sammanstallning-av-real-life-shopping.html

Tack så mycket än en gång för att du var med.

Hälsningar
Yohanna

Maya sa...

Så mycket fint, second hand är kanon! Önskar det fanns lite fler butiker i vår stad bara!
God morgon! Och ha en toppen dag!
Maya
Ps. varför har du ordverfiering... drygt när man ska kommentera ...hehe

Ewa (mamma till 6 döttrar) sa...

Vad härligt det är med fynd :)
När vi har vart nere i Småland så brukar jag gå in på Erikshjälpen... super kul ställe :)