måndag 7 februari 2011

Nya gympaskor

Igår var vi en sväng i stan och då passade jag på att köpa ett par nya gympaskor. Nu när jag tagit upp träningen igen så slog det mig att de skorna jag haft hittills snart är tio år gamla. Det är ju inte okej. Visserligen har jag inte tränat speciellt flitigt under dessa tio år men ändå.
Skorna jag köpte stod på fitness-hyllan och bara väntade på mig. Dyra var de men så satt de också som en smäck på foten.

Jag har nu tränat hemma tisdag, onsdag, fredag, lördag och söndag kväll och jag tänkte försöka att göra den där halvtimmen i stort sett varje kväll. Det känns redan i kroppen att jag har blivit starkare och jag tror till och med att jag har fått lite bättre hållning på köpet. Men det bästa av allt är att jag inte direkt är sötsugen längre. Jag tror att jag får min kick av träningen i stället och då behövs inget socker. Sen så brukar jag ju ha en liten belöning som väntar på mig efter träningen. Inte så sött men inte mindre beroendeframkallande...
Ett stort glas kallt vatten och guacamole på rostat bröd.
För ett tag sedan var jag med i en utlottning hos Barnens Hjältar. Jag vann och priserna kom idag. Väldigt uppskattade av barnen. Sonen valde den rosa men konstaterade sen att det egentligen är en tjejfärg. Och jag som har försökt lära barnen att det inte finns tjej- och killfärger, bara färger...

Ha en bra kväll alla fina människor!

(nu ska jag gå och träna...)

2 kommentarer:

Barnens Hjältar sa...

Haha vad fina de blev! Min son valde med en rosa ;-)
Ha en fin kväll nu och vad duktig du är ..

Emilia sa...

Så fina de är i hattarna :)