söndag 6 februari 2011

Ljuslyktor

Jag älskar ljuslyktor. Finns det något mysigare än att tända massor av ljus en mörk höst- eller vinterkväll? Att äta en tidig vinterfrukost (bara för att barnen vaknar så omänskligt tidigt...) till stearinljus och ljuslyktors sken? Eller sitta på altanen en sen sommarkväll med tända ljuslyktor på bordet? Oavsett vilket så är ljuslyktor något det finns gott om i detta hemmet. Och de används flitigt.
 

Denna vackra lyktan har jag ärvt ifrån mormor och det är en glödlampa i den. Jag tror den är köpt i Turkiet.

 


Det går åt en hel del värmeljus här kan jag lova. Glöm inte bort att de ska återvinnas som metallförpackning!

Ha en fortsatt fin söndag, så får vi se om jag blir bättre på att blogga den kommande veckan än jag var den förra!

Om inte, så ber jag om ursäkt i förväg och så ses vi på fredag!

2 kommentarer:

nurseblog sa...

Håller med dig, det finns inget mysigare än att tända massor av ljus en kall vinterkväll =) Det gör kylan och mörkret uthärdligt!

Barnens Hjältar sa...

Åh vad fina!
Kom precis hem från akuten, lilleman ramlade och bröt armen, vi skall tillbaka imorgon och operera den.
Ha en bra start på veckan!