lördag 29 januari 2011

Dagens lunch

I dag gjorde jag fiskburgare för första gången. Inte dumt alls, så det kommer nog bli fler gånger. Receptet hittade jag här. Jag läste nog receptet lite för fort för jag hällde i alla ingredienser i mixern, även ströbrödet. Men jag tycker det blev bra ändå och så slapp jag kladdet med att doppa blöta biffar i ströbröd och försöka steka dem så de blir fina. Det enda var att jag fick tillsätta lite mer vätska för färsen blev lite torr. När jag formade själva burgarna fuktade jag en skärbräda med vatten, plattade ut färsen och tog ut rundlar med en plastburk.
Tyvärr hade vi varken färsk gurka, isbergssallat eller något att göra dressing av hemma men det gick ganska bra med tomat, inlagd gurka, senap och ketchup också. Och det bästa av allt var att båda barnen åt. Sonen åt till och med upp hela hamburgaren!

Ha en trevlig lördag!

Inga kommentarer: