lördag 3 november 2012

Alla helgons dag 2012

 

I kväll tänker jag på mina älskade mor- och farföräldrar och på gammelmormor och gammelmorfar. Jag tänker också på några andra personer som fick leva alldeles för få år här på jorden.


Just nu finns det inget vi kan göra för att få tillbaks dem hit. Bara de avtryck de gjorde hos oss och alla fina minnen finns kvar. Däremot kan vi tänka på att ta hand om människorna vi har omkring oss medan de finns här. Jag tycker också vi kan tänka på att ta hand om oss själva lite bättre. Livet är något värdefullt som vi ska ta tillvara på och leva så mycket vi bara kan.

Hoppas ni alla har en trevlig kväll, oavsett om ni tänt ljus på gravar, är på halloweenfest eller gör något annat. Glöm bara inte bort att vara rädda om varandra!

6 kommentarer:

madelein - sexbarnsmamma sa...

Tack, ja det blev en trevlig fest :-)
Ja denna veckan var mastodont, jobade 14 timmar två dagar i rad så när fredagen kom var jag så trött att jag blev irriterad på minsta lilla. Skall absolut försöka att inte ha det så mer :P

Maria i Falkenberg sa...

Tack för senast!

Freja sa...

Fina bilder, det är så fint på kyrkogårdar när det glimmar ljus överallt. Vi åker varje år och sätter ljus på mina morföräldrars grav, fast det är 43 år sedan mormor dog och snart 24 år sedan morfar dog. Jag berättar för mina barn om mina morföräldrar och på så sätt finns de fortfarande här hos oss!

Hönan Anna sa...

Det är fn fin högtid vid alla helgons dag som får oss att stanna upp och tänka efter.
Fina kvällar på kyrkogården också med alla ljus.
Anna

Eleonore sa...

Det är en så vacker sorglighet över alla helgona :)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det är verkligen vackert att se en kyrkogård upplyst av människor som hedrar sina förlorade!