torsdag 16 februari 2012

Tulpaner, barnalster och frukostfunderingar

För ett tag sedan fick jag plötsligt lite vårkänslor och åkte till Hullaryds handelsträdgård och köpte tulpaner. För att fortsätta på tulpantemat drog jag mig till minnes en duk, inhandlad på second hand för några år sedan. Någonstans längst in i garderoben hittade jag den till slut. På den passade barnens höstljuslyktor i saltdeg och deras målade stenar perfekt. Jag tycker också att färgerna i tulpanerna gjorde sig bra till ljuslyktorna. Höstens och vårens färger behöver kanske inte vara så olika varandra ändå.





Men inget varar för evigt. Mina vårkänslor försvann lika fort som tulpanerna vissnade. Ungefär samtidigt som det kom ny snö...



Ännu en dag med vård av barn ligger framför mig. Snart dags att ordna med frukost. Jag som tänkt att ta upp några överblivna vaniljscones från frysen och äta dem med färskost och hjortronsylt. Sedan kom jag på att jag tagit med färskosten till jobbet. Där kommer den bara att ligga och bli för gammal över helgen... Så det får bli något annat till frukost. Kanske gröt, så kan vi äta pannkaksbiffar till lunch. Fast det kanske inte är så bra mat för en som varit magsjuk... Jag får fundera på den saken.

Hoppas ni får en fin dag!

4 kommentarer:

Bamsebus sa...

Tulpaner är ju bara så härligt! Jag älskar tulpaner! Och det blev ju så fint med din duk och ljuslyktorna!
Må så jättegott!
Kram Kram Miriam

Emilia sa...

Fick också vårkänslor lagom innan den nya snön kom ;) Hoppas den som är sjuk kryar på sig!! Och tack för kortet - jag blev jätteglad!

madelene sa...

Hej, vill du få lite fler besökare? Då tycker jag att du ska gå med i denna gruppen på facebook och sprida din blogg :) http://www.facebook.com/groups/333842073326080/

Mårtenssons kök sa...

Visst är vårkänslor och tulpaner bästa kompisar, de är nästan lika vackra när de vissnar som när de blommar.