torsdag 27 oktober 2011

Bli-frisk-snart-frukost

Jaha, så kom den till mig också. Influensan eller vad det nu är. Kanske är det bara en förkylning men i så fall en riktigt elak sådan. En del klagar på att karlar gnäller när de är förkylda men hemma hos oss tror jag det är omvänt. Min kära gubbe biter ihop nästan oavsett vad det är han åkt på för krämpa eller bacill.  Men mig däremot är det väääldigt synd om idag. Jag har ont i halsen när jag sväljer, och då menar jag JÄTTEONT i halsen. Det känns som att jag är stel och har ont i hela kroppen, och så har jag huvudvärk och feber.

Men nog om det. Jag fick i alla fall sovmorgon och här kommer min sena bli-frisk-snart-frukost som jag lyckades knåpa ihop trots mina krämpor.


Grötbullar med skivad banan
Cultura shot med jordgubb och fläder
Varm ingefärsdryck med lime och honung
Hemgjord flädersaft (nyupptagen från frysen)
Och till efterrätt: En Strepsils

Nu hoppas jag bara på att den här kuren hjälper!

4 kommentarer:

Anna Dahlström sa...

Hi hi..sötnos! ;) Det är synd om oss sjuka... jag är också sjuk... har fått feber. Men jag hoppas ju att det snart går över! :) Många krya på dig - kramar till dig! Anna

Celine Naminah sa...

Krya på dig! Själv börjar jag äntligen piggna på mig efter en pencilinkur med rävgiftet Kåvepenin.

snygg header du bytt till. =)

Barnens Hjältar sa...

Krya på dig!! Har jag sagt vad fint jag tycker du gjort här?
Har du recept på de där grötbullarna,, ja det ser jag nu. Får kika.

Yohanna i Las Palmas sa...

Krya på dig och ta hand om dig.
Nu har jag kikat in till nurseblogg som du rekommenderade, och jag blev fast. Lite sorjligt men det är bra med eftertanke också mitt i allt buller och bång i livet.

Hälsningar
Yohanna