tisdag 25 oktober 2011

Ord på vägen

Nu är det några dagar sedan jag skrev. Det finns många anledningar till det men den korta versionen är att det helt enkelt är mycket nu. Olika saker som ska göras hela tiden. Så när jag är hemma prioriterar jag hellre tid med familjen än tid vid datorn.


Men jag tänkte tipsa er om en fantastisk blogg. Jag upptäckte den när jag ganska nyligen hade börjat blogga själv. Jag satt och slösurfade lite och var sådär allmänt nere och så läste jag det här inlägget: Du duger precis som du är. Sedan dröjde det inte lång tid tills jag var en trogen följare.


Det jag gillar med bloggen är att texterna är vackert skrivna, med ett poetiskt språk och att innehållet känns relevant. Tjejen som skriver är akutsjuksköterska på en stor akutmottagning. En del av inspirationen till inläggen hämtar hon på jobbet men den kommer också från böcker, musik och naturen. Vill du ha yta (läs dagens outfit och liknande) ska du kanske söka dig någon annanstans. Men för den som vågar utmana sig själv att bli en bättre människa på insidan är nurseblog ett hett tips.

Ha det gott, så hörs vi snart igen!

Uppdatering:

Såg att det var en ny real life-utmaning hos Yohanna i Las Palmas som jag inte riktigt kunde motstå. Jag kommer nu alltså att ägna mig lite åt yta (som en motpol till det jag nyss skrev om nurseblog) och lägga upp min allra första bild på dagens outfit.

Grejen med utmaningen är att jag ska skriva om ett klädesplagg som sällan används. Jag kände direkt att det var dags för min rosablommiga klänning att komma ut ur garderoben. Den är köpt på Indiska för kanske sex sju år sedan och jag har använt den en gång när jag var gravid (och därmed orädd för att visa en utputande mage). När jag såg den i affären, på rean för endast en 50-lapp, kände jag mig nästan tvungen att köpa den. Trots att den inte var särskilt tillåtande gentemot diverse utbuktningar på kroppen. Den var så färgglad och härlig och trots att jag dessutom helst undviker rosa var det något som gjorde att jag ändå gillade den.

Jag gillar den fortfarande men som ni ser på första bilden - min outfit för dagen - passade den kanske inte riktigt in i min stil. Därför har den fått hänga på sin galge i garderoben mest hela tiden. Jag hittar helt enkelt inte rätt tillfälle för den att få komma ut och lufta sig. Vanligtvis skänker jag sådana galghängare till second hand men denna har fått hänga kvar. Hittills.


Skorna på andra bilden är från second hand (UFF i Göteborg) och jag älskar dem. Tyvärr gör inte mina fötter det riktigt lika mycket, så de pryder också sin plats i garderoben större delen av tiden.

Kanske borde jag skämmas för den otvättade spegeln men jag bjuder på det.

Nu säger jag tack och hej för idag!


10 kommentarer:

Barnens Hjältar sa...

De är kul Yohannas real life inlägg, själv får jag aldrig tummen ur och haka på.
Vad fint du gjort här inne!!
Skall kika in på nurseblogg :-)

Yohanna i Las Palmas sa...

Jättekul att du är med och jättebra fotat och skrivet.
Återkommer med sammanställningen.

Hälsningar
Yohanna

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ibland bjuder livet på lite väl mycket, men samtidit sägs det att man aldrig möter mer än man klarar av.

"Jaså?" säger jag då :P

Mårtenssons kök sa...

Nej det är inte alltid man har tiden på sin sida och då ska helt klart familjen komma i första hand!

Kul med de båda bilderna, det finns alldeles förmycket i garderober runt om i landet som aldrig används...

Emilia sa...

Kul utmaning! (filar fortfarande på att komma på passande besökstillfälle)

Remsan sa...

Ja, vad är det med vissa plagg som gäör att man dras till dem och så kanske de inte alls är ens (vanliga) stil. Tycker visst klänningen kan passa din stil, men då med tuffa tillbehör!

Yohanna i Las Palmas sa...

Halloj igen!
Nu ligger sammanställningen på real life ute:
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/october/sammanstallning-av-real-life-outfit.html

Tack så jättemycket för att du var med och delade med dig.
Hoppas att du hänger på nästa vecka igen.

Hälsningar
Yohanna

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Ja, man kan alltid hoppas att man blir härdad!

nurseblog sa...

Vad fina ord, de värmer, tackar och bockar!

Ja det är märkligt med vissa kläder, man köper dem och sedan hänger de bara i garderoben.. Men håller med Remsan här ovanför, tycker nog klänningen kan passa din stil alldeles ypperligt med lite tuffa tillbehör!

Yohanna i Las Palmas sa...

Nu är det dags igen ;)

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/november/real-life-real-life.html

Hälsningar
Yohanna