fredag 5 augusti 2011

Rabarberplockning

Innan jag gjorde den fantastiska rabarbermarmeladen skulle förstås de sista små stackars rabarberna plockas in. Plötsligt kände jag mig iakttagen och när jag tittade upp möttes jag av denna synen.


Nu har jag fått veta att en givmild granne har rabarber kvar, så jag skickade gubben dit för att lägga rabarber på dem (haha). Snart fyller sonen år och det hade varit väldigt trevligt att få prova att göra rabarberglasstårta till hans kalas. Kanske till släktkalaset med om det finns gott om rabarber...

5 kommentarer:

Mårtenssons kök sa...

Jo, men tjenare! Vilken syn att mötas av, man kan just undra vad de tänker?

Ja, den där glasstårtan har vi också sparat, men det får bli längre fram i tiden....

Ha en skön helg.

Barnens Hjältar sa...

Haha, förstår om du kände dig iakttagen. Hoppas du fick en del rabarber att jobba med från grannen :-)
Ha en fin lördag!

Nanna sa...

åh, så gott med rabarber! Jag kom inte över värst många den här sommaren, det finns ju så mycket man kan ha dem till så jag skulle ju behöva ett helt rabarberland för eget privat bruk hehe!

Är det era kossor eller grannarnas? Hade tänkt mig att du bor på ett litet torp eller någonting, med egen trädgård och så men inte en massa djur, måste jag ominstallera min visualiserade bild av ditt hem nu? ;)

Remsan sa...

Hua... Jag är helt livrädd för kor. har mer än en gång blivit överraskad av dem och i panik börjat springa, vilket kossorna också gör då...

Emilia sa...

Gott med rabarberglasstårta ;)