måndag 25 juli 2011

Bakglädje

Jag har upptäckt en ny blogg. Någon som kan gissa vad den handlar om? Just det: Bakning. Att baka är ju ett av mina största intressen. Jag bakar inte för husbehov, inte för att spara pengar eller för att någon ber mig göra det. Ibland är jag inte ens särskilt intresserad av att äta det jag bakar. Jag bakar för att jag vill baka. För att det är kul och avslappnande. Och för att det är lite spännande att ta reda på om jag kommer lyckas med det jag tar mig för.

Bloggen jag upptäckt heter Bakglädje. Där kan man läsa recept och se fina bilder på olika bakverk och få lite tips på hur man ska gå tillväga. På Bakglädje pågår just nu en tävling som jag är med i.


Klicka här för att komma till tävlingen.

Hoppas ni alla får en fin vecka.

Jag kommer nog inte att baka så mycket den här veckan, utan mer koncentrera mig på att vila och ta det lugnt.

4 kommentarer:

Henrik Olsson sa...

Du borde kanske öppna ett litet café :)

Nanna sa...

Åh, jag är också en sån där bakare, som tycker det är superkul att baka för bakandets skull snarare än ätandets. Tack för tipset och lycka till i tävlingen!

LILITH - White Trash i modern version sa...

Jag är precis likadan. Älskar att baka och att testa nya recept. Det finns något som gör en harmonisk med att baka.

nurseblog sa...

Jag tycker också det är så roligt och avslappnande att baka. Jag gör det alldeles för sällan bara.
Bra att du passar på att vila och ta det lugnt! Det är så viktigt att vi kommer ihåg att göra det ibland.

Lycka till i tävlingen!