fredag 16 mars 2012

Det var inte dill!

Nu har det lilla gröna kommit upp lite mer och till och med jag kan se att det faktiskt är tomatplantor. Sen har det även börjat titta fram lite grönt i krukan med chilifrön.


Nu hoppas jag verkligen att jag ska lyckas komma ihåg att ta hand om de här små plantorna. Chili har jag aldrig odlat förut så det ska bli spännande.

Nu ser det faktiskt ut som att våren är på väg på riktigt. De sista snöhögarna kämpar för sitt liv i vårsolen. Hoppas det fina vädret håller i sig till helgen!

3 kommentarer:

Emilia sa...

Spännande med chili! Vilka snöhögar? ;)

Anna tassar in.. sa...

Så härligt..det är bland det bästa jag vet när frö gror o tittar upp..jag odlade chili för nåt år sedan..shit du den blev så galet stark..:)

Jag har just odlat upp mig lite ärtskott..det är ju så gott i sallader o dekorativt liksom..kanske har du med odlat det? Annars måste du bara prova..

Anna tassar in.. sa...

Ja du köper bara "go green" gröna ärtor..lägger dem i blöt över natten..planterar..och vips..kommer ärtskotten..krispigt goda..bara att klippa så späda o fina..lycka till :)