tisdag 3 maj 2011

Att-göra-lista

Jag struntar i att få panik över allt som "måste" göras i trädgården när våren kommer. Ogräset och den igenväxta grusgången finns med all säkerhet kvar när jag bestämmer mig för att det är dags för sådana uppgifter. Husväggen lär ju inte flytta på sig heller... Tills dess går jag runt och spanar i trädgården och skriver min egen att-göra-lista med bara roliga saker.
Kirskålspaj
Maskrossaft
Flädersaft...?
Nässelsoppa (måste göra en till i år)
Ha det gott och glöm inte att ogräs faktiskt inte behöver vara så ogräsigt som det verkar!

2 kommentarer:

Barnens Hjältar sa...

Haha vilken kul liknelse :P
Då bor ni säkert så långt bort så tjuvar inte orkar ta sig dit kanske :P
Hoppas du haft en bra dag!

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Helt rätt!
Det är så många måsten, man kan vänta till de fina dagarna kommer, då kan man vara ute i trädgården och kanske rensa lite.
Ha en bra dag!
Kram Anette