torsdag 5 maj 2011

Motion och vila

I kväll ska jag springa/ jogga vårruset. Det är något helt nytt för mig så det ska bli intressant. Vi är ett gäng från bygden där jag bor som går en runda på ca 5 km varje måndag. Det var där någonstans i slingan i skogen som förlsaget till detta kom från en av oss. Vi har också en hembygds- och fritidsförening och i år betalar den klubben anmälningsavgiften för oss. Så då blir det motion, trevligt sällskap (förhoppningsvis... Har ju hört talas om barnvagnsligister...) och en picknick alldeles gratis. Svårt att tacka nej till för en snål smålänning som jag.

Som om inte det skulle vara nog så har mina kära föräldrar bjudit mig och syrran på spa till helgen. Så blir Vårruset för mycket för mig så har jag tid att vila upp mig efteråt.

Hur det kommer bli med skrivandet vet jag inte. Jag tänker inte ta med mig datorn. Fast finns det datorer med internetuppkoppling kanske jag inte kan hålla m ig ifrån dem. Oavsett vilket så är det inte så troligt att jag kommer uppdatera här förrän tidigast måndag.

Så nu passar jag på att önska er alla en trevlig helg!

2 kommentarer:

nurseblog sa...

Vad härligt det låter med både vårruset och så spa efter det! Hoppas helgen blir jättemysig och bra!

Remsan sa...

Heja heja! Låter toppen!
Vi är ett gäng kollegor som brukar springa ett lopp i Kalmar på 5 km varje år. Iår ska vi även springa vårruset i Visby. Min man har lite svårt att förstå att vi måste åka till Gotland i tre dagar för att springa 5 km, ha ha. Jag behöver dock komma igång och springa lite mer.