måndag 9 maj 2011

Det är mycket nu...

I torsdags sprang jag för första gången i mitt liv 5 kilometer. 33 minuter tog det. Jag vet inte om det är bra eller dåligt men jag är nöjd. Vanligtvis brukar jag vilja ge upp och längtar efter tv-soffan och en skål med godis efter ungefär 200 meter.

Se lite av Vår-ruset i Jönköping här.

Efter min debut som femkilometersspringare åkte jag till Mösseberg på spa med mamma, pappa och syster. En härlig helg med mycket god mat, avkoppling, bubbelbad, massage och en del träning också. En må-bra-helg utan träning skulle för mig inte vara en så bra helg. Min kära pappa visade mig också lite hur hans kamera fungerar och jag fick prova att ta lite kort. Eventuellt kommer lite foton från helgen här på bloggen framöver.

När jag kommit hem till mina älsklingar igen, var det dags att låta den stora älsklingen vila lite. Så jag tog med de små älsklingarna till goda vänner för att äta kvällsmat. Sonen ville hemskt gärna ta med något till sin kompis. Och vad är väl bättre än ett knippe egenplockad gräslök "inslaget som en present".


Till helgen ska jag på bröllop och innan dess är det en massa saker som ska hinnas med. Får se hur mycket jag hinner uppdatera här. Något mer ska det väl bli innan veckan är slut i alla fall.

Ha en bra kväll alla fina läsare!

6 kommentarer:

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Tack snälla för din kommentar.
Så härligt med en spahelg och vilken bloggfamilj du har.
Hoppas att du får roligt på vårruset, du verkar ju att ha tränat bra.
Kram Anette

Barnens Hjältar sa...

33 minuter är jättebra, jag som är helt otränad sprang 5 km på 30 minuter men då sa de som visste att det var fantastiskt bra! Fast jag skulle inte orka springa en meter till efter de fem kilometerna.
Lustigt det där med att man glömmer smörja in sig själv när man ändå har flaskan framme till barnen?
Ha en riktigt fin dag!!

Barnens Hjältar sa...

Vad synd att jag inte tog mig in till stan igår förresten, skulle gjort det men orkade inte :P
Mösseberg är kanon!! Det är min arbetsgivare som äger SPA:t så där har jag varit :-)

Henrik Olsson sa...

Tycker att du ska vara väldigt nöjd med tiden :)

Måste själv komma igång med springandet, men får nöja mig med promenader och cykelturer än så länge :)

Sv: Ja, det är inte lätt att veta vad som behövs och inte :P

Remsan sa...

Det var ju en jättebra tid! Jag försöker också få upp flåset för att kunna springa 5 km i lopp. Skönt med en spahelg!

Emilia sa...

Tack för senast ;)