onsdag 2 januari 2013

År 2012 i bilder

När jag tänker tillbaka på året som gått känns det som att det var ett bra år. Tittar jag tillbaks i bloggen ser jag att det hände en massa positiva saker. Många av dem är saker jag aldrig gjort tidigare.

Uppdatering: Det här passar ju in på veckans Real Life hos Yohanna i Las Palmas, så jag hänger med på den. Real Life - Årets upplevelse/ händelse. Fast för mig blir det många olika upplevelser.

Jag åkte längdskidor för första gången
Jag vann min första blogg-fototävling
Min blogg kom med i tidningen
Jag fick inspirera mina kollegor i en vegetarisk matlagningskväll
Vi satte potatis i lite större skala för första gången
Jag deltog i ett mopperally för första gången
Stenen som legat i vägen i grusgången i alla år eldades bort
Jag gjorde egna födelsedags-langos - som blev jättegoda
Sonen fick en riktigt fin sista dag på förskolan
Jag uppträdde som trubadur för första gången
Även mitt band Belta53 hade sin första spelning
Jag var spindelmamman på dotterns barnkalas
Vi tog med barnen till deras första festival - Eksjö stadsfest
Jag gick min första bus eller godis-runda
Under hela året återkom vi till arbetet med sonens rum...
...som äntligen blev färdigt sent på hösten
Även dottern fick ett nytt rum
Vi fick en sängstomme lagom tills vi bytte sovrum med dottern
Jag gjorde min första egna ritning till en pepparkaksborg
Jag testade på "frosting" och gjorde ett lite annorlunda julkort
Året avslutades festligt men i lugn och ro tillsammans med bästa familjen

Inför nästa år önskar jag ännu fler spännande och positiva saker att prova på, stora som små. Jag har inte heller glömt bort mitt nyårslöfte.

Jag ser också fram emot ett nytt härligt blogg-år tillsammans med alla er fina läsare. Tack än en gång för att ni tittar in här och ett extra stort tack till er som ger feedback genom att kommentera.

En riktigt god fortsättning önskar jag er alla!

6 kommentarer:

Bamsebus sa...

God fortsättning på 2013!Det ser ut at ha varit ett brokigt år med en massa kul upplevelser! Gillar spindelmannen skarpt!=)
Kram Miriam

Eleonore- Kokboksutmaningen sa...

Det ser ut som ni haft ett toppenår! God fortsättning :D

madelein - sexbarnsmamma sa...

Åh jag minns mycket av det du visar här, särskilt tävlingen ;-)

Jag har fått massor av inspiration av dig under året, ser fram emot ett till :-)

Yohanna i Las Palmas sa...

Kalaskul att se och jag lägger till dig i sammanställningen.

Gott nytt 2013.

Hälsningar
Yohanna

Freja sa...

God fortsättning! Åhh, så mycket bra grejor! Jag minns särskilt spindelmamman, henne älskar jag! Och era barnrum, jag önskar mina barn kunde få så stora rum, jag skulle gå helt over the top vid inredningen. Det har jag redan gjort, men de har så yttepyttesmå rum...

Remsan sa...

Det är ändå kul med bloggen som gör att man verkligen blickar tillbaka på allt som hänt under året som gått. Det hinner hända mer än vad man minns. Du verkar vara en så snäll och godhjärtad människa!
Vi hade en sådan lugn jul med bara familjen och det blev riktigt mysigt. Just för att allt annat står still och vi bara kunde änga oss helhjärtat åt varandra till skillnad mot andra dagar när det händer en massa.
Pizzorna ser jättegoda ut. Jag har bara gjort pizzadeg på fusksurdeg (långjästbröd), men kan täka mig att dessa blev ruggigt goda. Lyxigt att kunna grädda dem i vedspisen!

God fortsättning! Så ses under det nya året. Kram.