måndag 28 november 2011

Måndagslista

På senaste tiden har jag på måndagar sprungit på olika måndagslistor i bloggosfären. Denna måndag tror jag faktiskt att jag behöver peppa mig själv med en sådan. För er som inte stött på någon måndagslista än, kika in hos Jenny och läs om den.

I dag, måndag är jag glad för att...
  • ...strömmen som var borta inatt kom tillbaks innan väckarklockan ringde.
  • ...jag till slut lyckades ha ihjäl flugan som höll mig vaken i natt när det var strömavbrott.
  • ...jag inte blev smittad av maginfluensan som går på jobbet, så jag kunde gå på julmarknaden i helgen tillsammans med syrran och hennes dotter.
  • ...jag har världens bästa familj, som älskar mig och bryr sig om mig.
  • ...jag har världens bästa jobbarkompisar, som peppar och stöttar när det behövs.
  • ...jag inte har ett enda kvällsmöte på jobbet denna veckan.
  • ...jag kan lägga mig hur tidigt jag vill i kväll.

Jag är också glad för att vi lyckades fixa belysning till utegranen i går och att den klarade nattens lilla storm.


Även kransen vi köpte på julmarknaden hängde kvar på dörren i morse.


Annars hade det trillat lite träd i skogen och några takpannor hade åkt av taket. Men det var nog inte en så allvarlig storm ändå. Inte här i Småland hos oss i alla fall. Och inte om man jämför med Gudrun eller Per.

Som jag skrev igår så är jag väldigt trött. Att många i den ordinarie personalen på jobbet har varit sjuka eller hemma med sjukt barn, att jag har jobbat en del övertid och att det har varit mycket på kvällarna måste ju visa sig på något sätt. Så ikväll blir det tidig sänggång. Sköter jag inte om mig kommer väl den där magkatarren på besök igen och det är jag inte särskilt intresserad av. Trevligare fikagäster än så skulle vara önskvärt.

Hoppas ni har en fin kväll och slit nu inte ut er i före-jul-stressen. Oftast är det inte värt det!


6 kommentarer:

mumsfillibaba sa...

Inte hört talas om måndagslista men var ju en kul grej!

Emilia sa...

Inte så allvarligt med takpannorna eller? SJ var bara 15 min sena i Falköping så vi kom hem i hyfsad tid ändå - tack för den mysigaste helgen på länge och ta nu hand om dig själv ordentligt!

Remsan sa...

Måndagslista var något nytt för mig. Får jag kan göra en nästa måndag
Tycker det är en period just nu när många är trötta och känner att de knappt hinner något. Även mig själv inräknad. Men julstressa det gör jag inte :-)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vad skönt att ni fick tillbaka strömmen - och blev av med flygan!

Vi blev aldrig av med strömmen, så vår lilla mygga i sovrummet lever vidare... :P

Sv: Debbie är inte så dum som man kan tro! :P

Yohanna i Las Palmas sa...

Ja ta hand om dig så du inte blir överansträngd nu när det ska julas och mysas.

Jag har hört om denna storm som går över Sverige. Tur att det inte blev så förödande hos er.

Hälsningar
Yohanna

Mårtenssons kök sa...

Aha, en tacksamhetslista! Har hört om tacksamhetsdagbok och vet de som skriver sådan varje kväll innan sängdags. Visst är det bra att ta sej tid att titta lite extra på vad man har att uppskatta i sitt liv istället för att fokusera på det andra som kanske inte är så kul.

Ingen julstress här inte, kanske bara lite på Håkans jobb...