måndag 20 december 2010

Julkort

Jag vet att det finns många som är duktiga och sitter hemma och klipper och klistrar och pysslar ihop alla möjliga olika varianter av vackra julkort. Och det är alltid trevligt att få ett hemmapysslat julkort i brevlådan. Då vet man att någon har lagt ner tid och energi på att göra något till mig. Men jag blir glad på ett annat sätt när jag får ett julkort där personen bara köpt ett kort och skrivit sitt och/ eller familjens namn för hand efter "Önskar". Då vet jag att de tänker på mig men hade annat (förmodligen viktigare saker) för sig än att sitta och pyssla ihop julkort.

På julkorten jag skickade iväg idag har jag inte ens skrivit namnen för hand. Jag gjorde som vi gjort de tre senaste åren - skickade från Posten.se. 15 kr kostar ett julkort inklusive porto och man kan välja mellan olika motiv eller ladda upp en egen bild. Det passar mig perfekt. Några klick på datorn och sen är det färdigt!
Jag är fortfarande lite skeptisk till att lägga ut foton på barnen på nätet. Därav den suddiga bilden.

God Jul och Gott Nytt År Önskar jag alla mina läsare!

Inga kommentarer: