söndag 21 november 2010

Barnkammaren del 3

Här kommer lite tydligare bilder på några av detaljerna i barnkammaren.

Den söta kryddhyllan hittade jag på second hand för 35 kr. Dockservisglasen är köpta på Ikea.

Bordet är dukat med dockservisen jag hade när jag var liten och den fina batik-duken för 30 kr från second hand. Köttbullar, bulle, jordgubbe och tårta är virkade av syrran. Snören funkar bra som spagetti.

Paradhanddukshyllan som saknade rundstav (30 kr på second hand) passade bra i kökshörnan.

Här kommer några foton på golvpukan. Som jag skrivit tidigare målade jag den åt en kompis för ungefär 10 år sedan. I det läget hade jag nog inte i min vildaste fantasi kunnat tänka mig att kompisen skulle bli min man och att trumman tio år senare skulle finnas i våra gemensamma barns rum. Motivet heter "fikapaus" och är målat med akrylfärger. Guldfisken (som heter Glenn) har fått lite glittrigt nagellack på sig och alla konturer ritade jag med svart tuschpenna. Innan jag började måla täckte jag hela ytan med vit grundfärg och till sist lackade jag i två omgångar med interiörlack.



2 kommentarer:

Emilia sa...

Kul med närbilder - framförallt så syns ju snyggtrumman så mycket bättre :)

Ansibecki sa...

Tack! Det är ju många år sen nu men konstigt nog sitter det mesta av färgen kvar. Kom gärna med tips på hur jag kan göra bloggen bättre/ finare. Håller ju fortfarande på att lära mej... kram