måndag 31 december 2012

Gott nytt år!

Innan allt pyssel med mat och annat inför kvällen sätter igång vill jag passa på att önska alla mina härliga läsare och vänner ett riktigt gott nytt år! Tack för att ni fortsätter titta in hos mig här på gården och tack för alla fina kommentarer! Jag ser fram emot ett nytt år med nya spännande matupplevelser och nya äventyr i utforskandet av livet på landet.

Något jag också ser fram emot är kvällens meny. Bara att titta på en del av råvarorna får det att vattnas i munnen på mig.


Det som syns inslaget i presentpapper längst bak till höger är basilikan. Jag har dödat så många basilikaplantor i mina dagar så nu gäller heltäckande inslagning och inget annat. Det bruna pappret på Coop var slut så jag fick ta vad som fanns. Som ni vet, köper jag ogärna örtkryddor i kruka men basilika är svårt att få tag på i knippe och jag kommer att sätta dessa plantor i större krukor och spara på dem så länge jag kan i köksfönstret.

Degen i bunken ska bli surdegspizzor. Mer om maten kommer nästa år!

Hoppas ni får en fin nyårsafton och ett fantastiskt nytt år!