tisdag 28 juni 2011

Bröllopsdag

I dag för åtta år sedan gifte jag mig med mitt livs stora kärlek. Inte en sekund har jag ångrat att jag valde att leva med den mannen. Och varje dag är jag tacksam för att han ville ha mig med.


Det är klart att det funnits sekunder då jag inte tänkt bara snälla och fina saker om den här underbara människan jag delar mitt liv med. Men vad vore ett förhållande utan lite sura miner och tjafs emellanåt? Förmodligen inte ett så bra förhållande ändå, för vem kan hålla sams för jämnan och alltid tycka likadant?

En sak är vi i alla fall rörande överens om och det är att själva bröllopsdagen inte är så viktig. Det viktiga är att vi faktiskt fortfarande vill ha varandra. Lika mycket som då. Eller förresten, ännu mer tror jag. Och det kan man fira vilken dag som helst. Men nu när vi de senaste åtta åren varit ganska dåliga på att fira vår bröllopsdag bestämde vi oss ändå för att fira den här.


Glass, jordgubbar och riven choklad fick det bli i all enkelhet (efter tips från Mårtenssons kök). Så där rök den sockerfria veckan jag hade tänkt ha med början igår. Men bröllopsdag har man ju inte så hemskt ofta så jag tyckte det kunde vara värt att göra ett litet undantag.


Sen har jag en liten sak till att fira idag och det är att min blogg nu haft över 10000 läsare. Lite kul tycker jag. Eller ganska väldigt kul faktiskt. Ni ska veta att jag uppskattar er läsare jättemycket. Både ni som skriver kommentarer och ni som läser "i smyg". Det blir mycket roligare att skriva när man vet att det finns folk som läser.

Hoppas ni alla får en fin kväll i sommarvärmen!

8 kommentarer:

Emilia sa...

Grattis på bröllopsdagen <3

Barnens Hjältar sa...

Grattis på bröllopsdagen, vad fina ni är :-)

Marie-Louise sa...

Grattis på bröllopsdagen :)

Jennie-tävla inne hos mig! sa...

grattis på bröllopsdagen! :D

sv: tack så jättemycket, ja ajg skulle viljah ha lite bättre grejer men man får vara nöjd med et man har ett tag till. :-)

Kramar

Maria i Falkenberg sa...

Grattis i efterskott! Med så läcker kost förstår jag att dagen blev bra!

nurseblog sa...

Stort grattis på bröllopsdagen!

Henrik Olsson sa...

Stort grattis på bröllopsdagen (i efterskott)!

Mårtenssons kök sa...

GRATTIS, så här lite i efterskott. Hoppas ni hade en finfin dag.
Kul att du provade efterrättstipset och att det gick hem - tack för länken:)