onsdag 6 juni 2012

Real Life - Högar

Veckans Real Life hos Yohanna i Las Palmas handlar om högar.

Jag erkänner direkt - jag är en högmänniska. Det var bara att ta med kameran på en promenad genom huset. Högarna jag bjuder er på är inte ens hälften av alla högar jag hittade. Men jag tänkte att jag inte skulle tråka ut er för mycket.

Mina svar på veckans frågor blir: Ja, jag har högar. Varför vet jag inte. Kanske för att jag hela tiden tänker att jag ska fixa med det sen. Jag har för många bollar i luften hela tiden. Eller så är jag glömsk, eller lat, eller bara gillar att omge mig av ett kreativt kaos...

Högen vid datorn

Högen på mitt skrivbord

Högen på skötbordet

Högen i diskstället

Högen i diskhon

En spontan-hög på köksbänken

Högen vid den andra datorn

Högen på byrån i hallen

Högen på golvet i den andra hallen

Högen på byrån i hallen på övervåningen

Högen på mitt "sminkbord"

Min åtgärd är att jag emellanåt har storstädningar och rensningar då högarna tas bort eller minskas ned. Ofta händer detta på våren och sommaren eller vid jul. Jag hade faktiskt en liten rensning i helgen fast det kan man inte tro när man ser hur mycket som är kvar.

Självklart får det finnas högar! Vad vore livet utan dem?

Nu önskar jag er alla en fin nationaldag. Vi ska plantera julgranar. Vad ska ni göra?

9 kommentarer:

Ann-Mari sa...

Underbart att se! Detta är verkligen real life...jag har också fotograferat mina högar :-)
Detta är det underbara kaos som är ett hem, och som säger att dessa människor ofta gör roligare saker än att städa :-)

Önskar er en fin nationaldag!
kram
Ann-Mari

Maria i Falkenberg sa...

Jag minns högen på golvet i ditt gamla rum på Slätten, som du skulle gå igenom. Om jag minns rätt så kom högen med i en låda till Småland. :))

Yohanna i Las Palmas sa...

Ha ha ha ja gu så härligt att se och så skönt att höra.

Jag återkommer med sammanställningen ikväll.

Hälsningar
Yohanna

Emilia sa...

Jag väljer att kalla mina högar installationer istället ;)

Freja sa...

Så befriande den här Real Life var! Jag har oxå outat några av våra högar, men jag gillar inte alls mina högar, jag vill utrota dem! Och dagen har jag ägnat åt att kolla amerikanske tv-serier, inte varit nyttig alls...

Anna tassar in.. sa...

Oj...himmel ..du samlar på hög alltså..hi hi ..härligt..även om jag kanske är lite tvärtemot kan man säga..ordning & reda är det bästa jag vet..:)
Jo men några högar har jag nog..ska se efter...vänta..hmm..ingen hög här på kontoret noop..men en liten hög tidningar ser jag vid soffbordet iaf..:)

Angela sa...

Ja, men visst är de underbara de här högarna som har en förmåga o växa till sig i en väldig fart ;) Har varit duktig idag o tagit hand om en hög.... Massa gamla papper... hur tråkigt som helst, kanske därför som man hittade papper som var över 1 år gamla ;)
För övrigt så var det jag som av misstag blev anonym bland inläggen av syrensaften....
Kram kram!

Yohanna i Las Palmas sa...

Veckans sammanställning av real life är klar:
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/june/sammanstallning-av-real-life-hogar.html

Detta var så kul att läsa och se.
Leve högarna ;)

Tack för att du var med och berättade.

Hälsningar
Yohanna

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Mitt första skratt idag, så härligt!
Javisst kan det se så ut hemma och då hoppas man att det är ingen som ringer på dörren;)
Kram Anette