söndag 23 juni 2013

Midsommar och spelning på YouTube

Sammanfattningsvis hade vi en bra midsommarhelg. Sådär avslappnad och skön som en riktigt bra helg ska vara. Nästan lite för avslappnade var vi när vi märkte att klockan var åtta på kvällen och midsommarstången inte kommit upp än. Men den kom upp till slut och för barnens skull dansade vi några danser. Sista versen på "Så går vi runt kring vår midsommarstång" gjorde vi om till "Så göra vi när vi sovmorgon tar..." Annars var det nog ganska traditionellt.


Det enda jag ångrar från midsommarafton är att jag åt på tok för mycket. Men när det smakar så gott är det svårt att sluta i rätt tid...

För de av er som är intresserade av att höra hur mitt band Belta53 lät när vi spelade i Nässjö, finns det nu ett klipp med alla låtarna på YouTube. Ungefär 25 minuter långt är klippet. Visst har vi spelat bättre än så här men jag känner mig tillräckligt nöjd för att lägga upp det här. Särskilt nöjd är jag nog med de två nyaste låtarna "Hösten" (ca 13:08 in i klippet) och "Priset hon betalar" (ca 18:45 in i klippet).



Annars är det ganska lugnt på bandfronten nu ett tag över sommaren. Vi funderar på att spela in lite eftersom vi skrotade den förra inspelningen. Ett par nya låtar har vi också repat in, som kanske hamnar på spellistan till nästa spelning.

Ha det gott!

1 kommentar:

Freja sa...

Den versen gillade jag! Att ligga på gräset och titta upp på himlen är ett underskattat nöje!